Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^ Góra strony
facebook

Rok 2017 - rokiem obchodów 115 lecia I Liceum Ogólnokształcącego im. M. Kopernika w Będzinie

Rok szkolny 2014/15

Sztuka autoprezentacji – inwestycja w przyszłość

W dniu 18 listopada w naszej szkole przeprowadzone zostały warsztaty w ramach projektu „MAUS – Młodzieżowa Akademia Umiejętności Społecznych - Autoprezentacja” pod honorowym patronatem Starosty Będzińskiego. Realizatorem tego projektu było Stowarzyszenie Centrum Komunikacji i Mediacji „Dialog” we współpracy z grupą nieformalną „My Aktywni” z Dąbrowy Górniczej.

 

Uczniowie klas II uczestniczący w warsztatach ćwiczyli umiejętność komunikacji werbalnej i niewerbalnej. W grupach wykonywali takie ćwiczenia jak: śpiewanie piosenek za pomocą wyrazów dźwiękonaśladowczych, czytanie bajki jak na wiecu czy recytowanie poezji w formie rozkazującej. Podsumowaniem zajęć było dokonanie autoprezentacji przed kamerą. Okazało się, że nie jest to takie proste, bowiem umiejętność zapanowania nad własnym ciałem i zaprezentowanie siebie w ciągu 3 minut było dużym wyzwaniem. Daliśmy jednak radę. Cieszymy się, ze mieliśmy okazję brać udział w tych zajęciach ponieważ wszystko czego się nauczyliśmy będziemy mogli wykorzystać w przyszłości.

Paulina Bubel

Projekt finansowany był ze środków Funduszu Inicjatyw Obywatelskich, grant w ramach konkursu Śląskie Lokalnie, operatorzy to: Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych z Rybnika oraz Fundusz Lokalny Ramża.

 

Wstaliśmy dziś wcześnie z rana, by na 8:30 zjawić się w szkole.
Następna godzina snu nie była nam dana, lecz było warto, nie powiem.

Zajęcia z autoprezentacji wymagają dość sporej koncentracji.
Zasady współpracy jasno ustalone,
nikt nie zaprzeczy, nie wszystko dozwolone.
Autoprezentacja to pierwsze wrażenie,
ważne jest też przy tym skupienie.
Komunikacja werbalna to głównie słowa, 
w zbyt dużej ilości boli jednak głowa.
Niewerbalna natomiast to gesty i ruchy, 
które pomagają gdy ktoś jest głuchy.
Dalej systemy reprezentacji-pomysł fantastyczny,
wzrokowy, słuchowy, kinetyczny.
Błędy mogą się często zdarzać, 
lecz nie powinniśmy się do nich zrażać.
Wszystko spokojem załatwić można,
bo przecież nic nas nie pogrąża.
Ostatnim etapem zajęć naszych
będzie sporządzenie, nie warto straszyć, 
autoprezentacji-zadanie nie proste, 
nie warto się jednak chować pod mostem.
Gdy to zrobimy zajęcia przeminą,
a my wyjdziemy ze szkoły z dumną miną
i świadomością własnej pewności,
jedną z największych wartości.

autor: Sebastian Bochniak.